torsdag 22 maj 2014

Varmt

Så varmt och oluftkonditionerat på jobbet att jag var såsig i skallen när jag kom till träningen i dag. Fast det behöver ju inte betyda så mycket träningsmässigt. Gick dock bara ok i dag, inte så mkt mer än så.

C&J-träning. Framför allt träning på stöten...att inte dippa armbågarna i dippen...lägg stången på axlarna...fram med huvudet. Och allt det där. Svårt som vanligt men kom upp i 58 kg. Fast vid den vikten (eller om jag började vid 55 redan) gick jag över från djupa vändningar till power cleans. Fick inte alls till vändningarna i dag. Flera missar på 60 kg, blev bättre och bättre, fick upp den men inte runt armbågarna om jag ska försöka beskriva det. 

5 varv av: 1 PC, 5 push press, 5 jerks på 40 kg.
Skulle träna mig i att hitta rytmen i stället för att brottas med stången tror jag visst det var. Hmmm.
Mellan dessa varv gjordes pullups. Två stycken första gången men sen singlar.

Sist cykeljäveln :-) 
21/15/9 av KB-svingar 20 kg/kalorier på air dyne
Tid 5:43 (tror jag)
Så sjukt jobbigt på cykeln! Det är typ första varvets 10 kalorier som känns ok men sen dippar jag totalt i en brant brant nedförsbacke. Usch usch.

Varmt överallt. Forfarande såsig i skallen. Men det var alles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar