fredag 30 maj 2014

Träna rackning och dippar

Fast i dag känns vänsterhöften lite mer. Fick order av min pt att framöver springa kortare sträckor och köra intervaller i stället. Så får det bli.

Sen fick jag order att göra det här också:

  • 1 PC, 1 PP, 2 jerks

Tränar in bättre rackning nu - fram med axlarna och lägg stången i händerna och på axlarna. Lugn ansats i stöten och fokusera på bra rytm, landa djupt så hamnar stången rätt. Ja, så var det meningen i alla fall. Fem varv på 53 kg med några missar i jerken och ingen hel push press på den vikten. Kändes i huvudet som om jag hade så långt kvar men David filmade och visade hur nära det var...såg också mycket tydligt på filmen när stången rasar neråt i dippen. Och hur det sabbar när jag gör så.

  • 2x2 pullups

Sista ordern:

  • 15 push press
  • 15 toes through rings
  • 15 clean
  • 15 lateral burpees

35 kg på stången. Tid 5:08. Push press gick bäst. Toes through rings delade jag upp i femmor. Clean minns jag inte riktigt (5, 3, 2, 3, 2 eller nåt), burpees lite mikropauser efter de första fem. Svårt att pressa mig när det kommer mjölksyra. Dålig tålighet där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar