torsdag 8 maj 2014

Känner efter i onödan

Det är bra med lite självkännedom. Som till exempel att jag i princip alltid när jag är på väg till pt-timmen tänker att det här känns inte bra, jag vill bara köra lugnt, har nog lite ont, är jag egentligen frisk etc etc etc. Så även i dag men jag lyckades hålla mig från att säga nåt.

Började med lite stretch och tryck eftersom jag haft känningar i vänsterhöften någon vecka. Det gick bra. Känns inget just nu i alla fall. Lite stretch för att få ut lite mer rörlighet i bröstryggen också.

Sen jerkträning! Uppvärmning med 3xpress, 3xfrontsquat, 3xjerks på lite lättare vikter. Sen bort med press och bara fs och jerks. Gick bra upp till 55 men vid 60 dippar mina j-vla armbågar i ansatsen och förstör. Försökte med annan teknik för att få bukt med det genom att ha helt sänkta armbågar och lägga stången i fingrarna men det gick inte alls. Får inte ihop det. 

Mellan varven en pullup, totalt fem stycken i dag. Kändes lätta TROTS att jag glömde att göra någon hemma i går :-)

Sen en svår axelövning som ska vara förberedande för HSPU = stå med handflator i golv och raka ben längre bak. Böj armar och dippa huvudet (inte pannan) i golvet, tryck tillbaka "fram med huvudet". Tre varv med treor ungefär. Fast, i synnerhet i början, kraschade jag ju ner huvudet i botten i stället för att behålla spänningen. Kul med ny övning.

Liten cirkel:
  • 20 pushjerks
  • 20 powercleans
  • 20 thrusters
  • 20 frontsquats
Varje minut på minuten kasta boll bakåt i väggen och sen tillbaka samma sträcka.
30 kg på stången.

Tid 7:30. Helt ok tycker jag.

Avslut med sidoplanka. Fick bra teknikhjälp på högersidan eftersom jag brukar få ont i axeln där efter ett par varv.

När jag efter passet sa att det gick ju bra det här trots att jag inte trodde det innan och att jag hade känt mig off utan att säga något sa David den insiktsfulle att det var ju bra eftersom jag känner så varje gång...tydligen inte bara jag som känner mig själv...nästa steg är att sluta känna efter så förbannat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar