torsdag 24 april 2014

Tjohej

Ingen bra vecka på flera sätt plus kom nästan en halvtimme sen till träningen pga extrema parkeringsproblem. Min tokschyssta pt gav mig ändå nästan en hel timmes träning.

Split jerk var övningen för dagen: Körde upp till 60 kg (miss på 63). Skulle tänka på att tokspänna rumpan innan dipen, inte dippa så djupt som jag gör, lägg stången i handen med mera. Tror att det gått bättre. Men också sämre. Har ont i armbågarna...

En pullup i dag

Grace = 30 C&J 40 kg

Var så långt ifrån taggad och fokuserad man kan vara. Skulle börja med en sjua och gav upp redan där efter fem. Typ gick iväg från stången. Men till slut blev jag ju klar och tiden blev 4:28. Hade någon frågat mig hade jag trott att jag var närmare en minut från mitt rekord men det visar sig att det låg på 4:22?!? Visserligen var det 2012 men det ger ju lite optimism att kunna konstatera en sådan tid med den usla inställning jag hade i dag. Framför allt var det en USEL TEKNIK! Jag beskrev det som att jag låg på 50% av min tekniska kapacitet. David rättade mig och sa 30%. Så ni förstår...

Sen magträning med boll. Ligga på rygg, hålla bollen på raka armar, lyft knäna, ner med svanken - och för bak bollen mot golvet med raka armar och svanktrycket kvar. Mycket bra magövning!

I morgon drar jag till Amsterdam för en cityweekend. Nice. Bra avslutning på veckan iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar