måndag 21 april 2014

Halvnytt

Träning för tredje dagen i rad, Sats Liljeholmen. Halvnytt pass eftersom jag testade detta med David i veckan:

A. E2M i 10 min 5 OHS+5 hängande ryckdrag+5 hängande styrkeryck utan att flytta fötter 20kg.

F-n vad jag har svårt att inte flytta fötterna...

B.AMRAP 20min av:
  • 1 PC+ 1 clean+2 FS+ 1 Jerk 40kg, öka 2,5kg per varv .
  • 3 superstrikta armhävningar

Lätt att glömma armhävningarna här märkte jag...iaf, gick lite sämre än när jag körde detta med David sist = missade den första jerken på 52,5 och fick göra om (missade nästan vändningen där också). Gjorde om och det gick nästan = lite efterpress på jerken. Var för långsam i dag, tog för långa pauser eftersom jag inte ens kom upp i ett försök på 55. 

C.
  • Jämna minuter i 10 min: Häng i hollow i räcke (påbörjad strikt TTB) 20 sekunder
  • Ojämna minuter i 10 min: 10 frontrackade utfallssteg+5 pushpress 30kg

Det här gick helt ok! Ffa nöjd med hollow, tycker att jag fick en bra press där. 

Lite trött nu, har rensat ut vintergarderoben och burit massa kartonger upp och ner i källaren. Och bitit av en tand. Snart dags att packa för en jobbresa till Skåne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar