tisdag 15 april 2014

66

Ja, vafan, jag kör en pt-timme igen! Hade haft magknip hela dagen och kände mig allmänt trött och seg. Visade sig att det var kroppen som förberedde sig på ett litet PR bara.

Frontböj varvades med teknikträning på strikta toes-to-bar.

I dag är jag svag tänkte jag när jag började knäböja (j-vla pucko...) men det gick rätt ok. Tyckte jag föll framåt alldeles för mycket i botten. Den sista singeln missade jag, David sa att jag hade den så jag ville testa igen. Fastnade halvvägs upp, kändes som låååång tid, flera sekunder stod jag där och lyckads till slut resa mig. Häpp - 66 kg! Det var definitivt i låren bromsen satt. Och där det lossnade. Drar slutsatsen att lyftarlåren vill börja ge sig tillkänna :-) avslutade med några explosiva treor på samma andetag på 35 kg.

Teknikträningen med toes-to-bar var en annan femma. Först tog det typ fyra eller fem försök innan jag hoppade tillräckligt ordentligt för att komma upp i stången. Fegade alltså. Sen skulle jag sänka axlarna, spänna rumpan, dra in knäna mot magen, trycka mig bakåt tills fötterna var helt uppe vid stången. Det här gjordes långt ifrån självständigt, hade någon som tryckte upp mig dit och höll i så att jag inte droppade tillbaka. Svagheten här ska jobbas på.

Avslut med, 10 minuter av:

Varannan minut, på minuten, 5 GTOH 35 kg/5 laterala burpees
Varannan minut, på minuten, 1 repklättring upp i HÖGT tak

Var lite rädd för repklättringen innan men den gick riktigt bra! Det sista, femte varvet, kördes förresten på direkten utan vila.

Nästa timme på Nordic redan på torsdag - då blir det genomgång av nya pass, WOOHOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar