torsdag 17 april 2014

Nytt!

Torsdag, timme med David och lite genomgång av nya pass!

Uppvärmning, kommer att vara inledningen på alla passen:

E2M: 5 OHS, 5 Ryckdrag från häng, 5 styrkeryck från häng (20 kg)

Gjorde tre varv i dag men ska vara fem varv sen. Bra träning, får inte släppa stången/pausa utan allt ska vara i en följd. Blev trött i ländryggen = bra antar jag. Många bra tips i dag på detta - inled m tyngd på tårna, flytta över till hälvikt i rörelsen, börja med blicken framåt, avsluta med blicken nedå så hamnar huvudet i rätt position också :-)

AMRAP 20 minuter av:
1 PC, 1 Clean, 2 FS, 1 jerk / 3 strikta armhävningar
Börja på 40? 45? Minns inte. Öka 2,5 kg per varv.
Jag missade Clean ett par ggr på 55 kg, till slut fick jag till det men missade då jerken. Tappar armbågarna i dippen när det blir tungt! Tog ett varv på 52,5 kg efter det men har nog för mig att jag missade jerken då också...

Varannan minut, på minuten : Hollow hold i räcke 15 sek
Varannan minut, på minuten: 10 utfallssteg (30 kg?) framåt/5 push press samma stång

Fyra varv, ska vara fem sen. Mkt bra träning för mig detta.

Kul övningar! Kul med nya pass! Nu påsklov. När jag kom hem hade mina nya löparskor kommit, glad i hågen gick jag till Hemköp för att hämta dem. Men då hade Posten skickat fel och de ligger någonstans på Lidingö. Besvikelse. Får springa i gamla dojjorna i helgen...

Glad påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar