torsdag 10 april 2014

Mycket teknikträning

Riktigt ordentlig träningsvärk i rumpan i dag, det tog emot att värma upp! Pt-timme igen, kul att köra lite intensivare ett tag:

5 varv av:

  • 5 vrängningar m lätt stång
  • 5 ohs
  • 1 pullup

Gick riktigt bra med pullupsen. De första mycket lätta till och med.

Ryckteknik. Ojojoj. Varför är det så svårt? Ryckdrag och styrkeryck upp till 30 kg. Rätar gärna upp mig för tidigt såklart. Avslutade med 3x3 muscle snatch 25 kg. När jag till slut lyckades få in i skallen och kroppen att benen skulle hålla sig raka blev rycken helt ok faktiskt.

3 varv av:

  • 10 front squats
  • 2 "ringdips"

Front squatsen med lyftarskor plus hälen på en viktplatta, rätt smal fotplacering och tårna framåt. Mycket mycket jobbigt, tror att det var 35 kg men det kan lika gärna ha varit 30 och jag klarade det knappt. Jakten på lyftarlår fortsätter = den här övningen ska göra att jag kopplar in lårmusklerna bättre. Och i dag gjordes alltså en första antydan till ringdips. Bara liite lite, ett par småknyck per varv - men kul!

Avslut:

  • 4-3-2-1 av toes-to-bar/armhävningar. 
Eller nej. Så blev inte avslutet alls. Jag slänger mig och gör det alldeles för omständigt. Det blev visserligen några ttb men efter ett antal försök byttes strategin till 2x10 toes through rings. Nästan. Fixade inte riktigt hela vägen de två sista per varv.

Häpp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar