söndag 20 april 2014

Fartlek. Eller nåt.

Tänkte följa denna instruktion i dag:

A.Löpning ute, fartlek 30min
B.Sidoplanka 30/30x3
C.Hollow 30/30x3

För att testa lite nya spår letade vi upp Segeltorp på GPS'en, där fanns det spår i olika längd. Körde igång på femman. Bröt efter ca 45 sekunder. Va f-n! Har aldrig sett sån koncentration av stock, sten och rötter i hela mitt liv tror jag. Vi ändrade strategi och drog till Ågesta i stället.

Ny plan: köra 6-kilometersspåret. Öka farten i alla uppförsbackar. Yeah!

Spurtade upp för den första backen. Fick syra direkt, blåsljud i andningen och var nära att ge upp. Vilken misär! Höll i till 4,5 km men hade då sån håll att jag bröt. Ömsom gick och ömsom sprang till 5,5 och sprang sen i mål! Fartlek David? Det var ju iaf blandning av tempo och ansträngning...de första 4,5 snittade på exakt 6 min per kilometer. Kändes som mer med tanke på ansträngningen.

Sen lite planka och hollow vid utegymmet. Plus två pullups med fatgrip. Tycker jag i alla fall att det kan kallas det med tanke på hur tjocka pinnarna var för greppet. Krossade inte stången direkt men tog mig upp :-)

Ja, det här blev nästan en heldagsaktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar