torsdag 3 april 2014

Frisk, pigg och taggad?...

...var frågan David skickade tidigare i dag innan träningen. Jag, som börjat sju två dagar i rad och går på nässpray, svarade "snarare täppt, trött och fet!" Men han kanske inte hade så fel ändå? Det skulle iaf inte bli ngn flåsträning i dag heller pga förkylningen, jag sparar mig till lördag och springer då i stället.

Uppvärming med bl a vrängningar med lätt stång i stället för bara pinne -  bra sätt att bli varm. Ett gäng lätta OHS också, får höra att händerna tippar framåt i botten, måste tänkta fingrar bak hela vägen.

Pressar, glömde kolla vikten men jag tror att jag körde upp till 35 innan jag började missa. Det är som om jag delar upp övningen i stället för att köra igenom hela rörelsen = pressar upp stången och pressar och pressar när det tar stopp men huvudet står bara kvar och väntar liksom. Då blir det miss.

En pullup.

Marklyft tror jag det var sen. Vet inte vilka vikter. Kom snabbt upp i en tyngre vikt där jag kände att starten blev dålig så jag släppte och tänkte göra om. "Man får bara en chans" sa David och berättade att det var 103 kg = rekordförsök. Jag hade trott det var typ 95 och efter enträget tjatande fick jag prova igen och det gick löjligt lätt! Så lätt att jag tog ett lyft på 105 också. YEAH! Kanske inte helt frisk och heller inte så pigg men j-vligt TAGGAD!

Avslutade med frontsquats upp till 55 kg som varvades med halva pullups från toppläge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar