måndag 31 mars 2014

Seg, fet och slö

Ok. Det verkar ju som att jag inte tränat alls sedan förra torsdagen. Det stämmer inte riktigt, litegrann har det blivit men inte mycket....

Först körde jag ett kort, sent, pass på Sats Medis förra lördagen vid sjutiden:

A. E2M 10 min 1 clean + jerk 55 kg
Planen var 57,5 kg men jag var trött, stressad och oexplosiv så efter ett par missar gick jag tillbaka till 55 kg. Funkade ok.
B. E2M 10 min 5 backsquat explosiva 52,5 kg
C. Enbensplanka 30/30x3


Sen åkte jag hem och packade för jobbkonferens söndag-onsdag. Blev ngt förlängd pga att en medarbetare blev sjuk på plats och jag tog ett senare plan med honom. 

Ingen träning förräns i lördags när jag slog till med att springa 6 km i Ågesta. Gick oväntat bra! Förmodligen fick jag energi av att jag innan svängde förbi löplabbet för att kolla skor. Fick springa på bandet för att kolla steget och kommentaren var "du har ett fantastiskt bra löpsteg, det liknar hur eliten springer". Mina intervaller måste ha gett resultat :-) 

I dag tung förkylningskänsla men tog en lugn pt-timme med David. Bestämde mig för att jag skulle dit efter hans fråga om jag var "seg, fet och slö". Seg och fet kanske. Men fan inte slö. Ville träna!

Clean & Jerk
Gick bra upp till 55 kg där jag tog ett gäng. Missade några gånger på 60 kg (vände upp den men stannade i botten till exempel). Gick åter till 55 och tog några till.

Ryckdrag, treor på 35 kg. Gick bra efter ett tag när jag slutade att resa mig upp för tidigt.

Back squats
3x55,  3x60 1x65, 3x55

Känner mig friskare nu än innan träningen. Hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar