måndag 17 mars 2014

Måndags-pt-timme

Planen var att träna i går men Jempa bjöd på för mycket vin och bubbel i lördags så det blev vila i går också :-) I dag en pt-timme, då väcks man ju ur sin dvala vare sig man vill det eller inte.

1 pullup som inledning...

Clean & jerk upp till 55 kg. Viktigt i dag: dra bakåt med armbågarna! Missade några gånger på 60 kg. Riktigt löjliga missar dessutom - jag fick upp stången men typ släppte den på nåt sätt. Jag var för trött helt enkelt.

På minuten i 15 minuter: 1 C&J 50 kg + 15 DU´s.
Det gick ganska bra till att börja med - de första 11 varven. Var klar på ungefär 25 sekunder per varv. Sen slängde David in en ytterligare vändning per varv och - svårt att säga vad som var huvudet och vad som var ren trötthet - då gick det sämre...nåja, avslutade på något halvfuskigt sätt de sista varven iaf.

Från utfallsposition med 25 kg på raka armar, sänk ner bakre knät i golvet 10 ggr. Det här gick såklart helt ok med vänster ben fram - men mitt högra totaltutankontrollellerbalansben var det sämre med. Tappade balansen flera gånger och fick börja om. Den gemensamma nämnaren visade sig vara att jag när jag börjar svaja av någon anledning tycker att det är läge att blunda. Kniper ihop ögonen i något slags flyktförsök kanske? Men när jag öppnar ögonen är jag kvar på gymet och det enda som har hänt är att jag tappat balansen och släppt stången och får börja om. Så instruktionen här blev att spärra upp ögonen. Då gick det bättre för det här miffot faktiskt. Körde ett varv med vänster fram, sen några halva med höger och till slut ett (eller två??) hela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar