fredag 14 mars 2014

14:3

Inte min stil att gå ut och dricka drinkar mitt i veckan. Dagen före en pt-timme dessutom - vad hände? Mest trött, annars helt ok och ett bra upplägg på passet i dag utifrån förutsättningarna:

1 Split jerk
Stanna kvar i spliten med fötterna och gör 5 jerks
Det här var nytt. Svårt med balansen...tänk bak med stången och gå ner. Rätt kul ändå. Fast jag har inte koll på vikten.

Mixade med pullupträning, jag har ingen bra teknik. I dag: 1 pullup med lite sats, gå ner 2 ggr i 90% och upp igen genom att fokusera på att dra armbågarna bakåt. Detta ska jag träna på hemma.

Split jerk upp till 63 med lite efterpress, tangerat rekord.
Min smarta pt sa att det var 55 kg när det var 60 och la sen på tre kilo så jag trodde det var 58. Har man löjlig respekt för vikter så är det bra att bli lurad.

Avslutning med 14:3, 8 min amrap:

10 marklyft 43 kg
15 boxhopp 45 cm
15 marklyft 61 kg
15 boxhopp
20 marklyft 70 kg
15 boxhopp
25 marklyft 84 kg
15 boxhopp
30 lyft 93 kg

Jag hann till 16 marklyft på 84 kg. Asnöjd :-)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar