söndag 9 mars 2014

Medis

Moffade i mig en pizza i går. Lurade mig själv att jag var klok genom att ta glutenfri öl. Förmiddagsträning på pulver, ovan vid det och inte superstark. Samma pass som 20 februari:

A1. Jämna minuter i 10 minuter
: 1 PC, 1 clean, 1 PP, 2 jerk 47,5 kg
A2. Ojämna minuter i 10 minuter: 1 PU

A1 gick ok, lite dålig power i pushpressarna men inga missar. Ett par riktigt pinsamma nedtagningar. Inga pullups utan lite farthjälp. 

B1. Snatch deadlift 50 kg x3x3, paus precis under knä 4 sekunder, rumpan bakåt och lyft upp bröstet.
B2. Dips 3 set om 3 reps


Jorå. Funkade.

C. 3 varv på tid av:

  • 10 sittande handelpress 8 kg m lillfingrar framåt 21X1
  • 5 liggande rodd
  • Hollow handstående m näsa mot vägg 10 sekunder
  • 30 sekunder hollow på golv
Hantelpressarna gick inte bra, jag var tvungen att pausa en gång det sista varvet. Annars ok. Men jag har verkar ha en blind fläck gällande just den här instruktionen eftersom jag återigen glömmer att klocka mig. Ingen paus förutom den med hantlarna då.

Sen flera timmars promenad ute i solen. Precis som i går. Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar