torsdag 30 januari 2014

Hålla god min...not!

Hur sugen som helst på att bara åka hem och lägga mig i soffan var jag. Men en pt-timme var bokad så det var bara att ta sig till Nordic och försöka hålla god min. Försöka var ordet...

I uppvärmningen bland annat en megakonstig stretch där jag hängde med ryggen böjd över ett gummiband, hade handflatorna i backen och tryckte upp magen och sträckte armbågarna så långt det gick.

A. Frontsquats, först treor, sen tvåor och slutligen ettor. Det visade att jag blivit starkare: min miss på 68 trodde jag var ett försök på 65, min böj på 65 trodde jag var 60. Det kändes så lätt att sätta detta rekord :-) och det var verkligen på tiden att jag fått lite mer tryck i benen!

B1. Ryckdrag upp till 2:or på 45 kg
Mycket svårt men lyckades tydligen helt ok.
B2. Hollow hold i ringar 4x15 sek

C. 1 PC + 2 jerks + 2 frontsquats
Upp till 2 set på 50 kg. Och äntligen, de sista jerksen, börjar jag fatta instruktionen om att pressa stången med händerna. Längtar lite nu till att träna mer för att se om något sitter.

D. 50 laterala burpees. EMOTM 2 clean thrusters 35 kg. 
Och det var här jag tappade all eventuell kämparanda. Vet inte hur många gånger jag sa att jag inte ville fortsätta, att jag skulle lägga ner etc. Den goda minen var ett minne blott. Men på ngt sätt lyckades David få mig att slutföra även detta. Tiden 8:48 tror jag. Laterala burpees är vidriga och ännu värre med lyftarskor. Men nu är det gjort!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar