tisdag 14 januari 2014

Infracity

Började nytt jobb i går så träningen hade inte direkt fokus i dag...men jag gick ju dit - Sats Infracity för första gången, ganska schysst ställe förutom att det var tokigt mycket folk = trångt!!

Samma pass som senast 14 december:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 52,5 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Samma vikt som sist, det var så fula PC's då. Gick bättre i dag men har så fruktansvärt svårt att få någon power i den andra styrkevändningen. Kanske det som är utmaningen här?

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 37,5 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Kan det vara så att jag blivit starkare här? Vågade inte öka men det var absolut lättare än senast. Mindre snurrig också.

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Här funkade inte lokalen med planen. Jag hade ingenstans att göra liggande rodd. Bytte ut dem mot pullups från toppläge och långsam sänkning på den sista. Orkade inte fyra per varv men hoppas att det var denna omstrukturering som gjorde att tiden stannade på typ 15 minuter = två minuter längre än förra gången. 

Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar