tisdag 7 januari 2014

Tjock och trött

Förkylningen har gett med sig, landade i går kväll och har lite jetlag att jobba med så jag gick först runt Årstaviken i dag för att vakna till lite. Sen till Liljeholmen för lite styrka, samma pass som för en månad sen:


A. E2M i 10 min: 1 snatch high pull + 3 snatch 30 kg, öka 2,5 kg varje gång allt går bra.
Just ryck har jag lång startsträcka på. Uppvärmningen kändes omöjlig. Första varvet missade jag två av tre. Men sen blev det till och med bra. Tyckte att jag var rätt snabb under. Jorå. Glad att återse mina lyftarskor.

B1. Marklyft 3x82,5 kg, 3x87,5 kg, 92,5 kg x 3+ öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista.
B2. Dips 3, 3, 3+

Svag och snurrig. Två ettor bara på 92,5. Dipsen dåliga, träningsvärk i triceps sedan armhävningar i lördags bidrog såklart. Tog två i taget varv ett sen bara ettor.

C. Sidoplanka 30/30x3 ingen vila mellan sidor.


Det känns ju enkelt och skönt att kunna skylla på jetlag men sen har jag, om sanningen ska fram, också stoppat i mig öl, margeritas, pizza och massor av andra tveksamheter dagligen i två veckor. Kanske också spelar in :-) dags för den här tjockisen att skärpa sig.

Nu vill jag mest sova...god natt...

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem min favorit tjockis:)!! Haft det bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - och välkommen hem du också! Haft det riktigt bra, underbart med värmen...

      Radera