torsdag 16 januari 2014

Ny programmering :-)

Sen till dagens träning pga megaköer, dels har jag nu (för en tid) två mil längre att åka innan jag kommer in till stan och dels var ett körfält avstängt av ngn anledning så det kröp fram.

Väl framme ägnades det som var kvar av timmen åt att gå igenom delar av mina nya pass - yeah! Men det blir en kort dokumentation, har för mycket annat att fixa med.


  • frontsquats 30kg från 60cm höjd - fem per varv. Mycket svårt!! Det här ska bland annat göra mig starkare i marklyft. Alltså, just att hitta rätt från bottenläget och inte ramla framåt i uppresningen var något helt annat än vanliga frontsquats.
  •  Snatch deadlift 40kgx3x3 paus precis under knä, 4 sekunder, rumpan bakåt och lyft upp bröstet. Vet inte om det var den vikten vi körde på i dag men även detta var svårt, lätt att bli bekväm men om det känns bekvämt gör jag fel fick jag kvitto på.


  •  3 x60kg marklyft stående på 5cm viktplatta(eleiko 20kg). Inte lika komplicerat som de andra övningarna iaf...



  • Frontrackade stepups 15cm, håll 2 sekunder i topp 20kg 10/10, börja med höger fot på plattan. Oj vilken skillnad på ben - med vänster fot i plattan inga problem, men med höger tappar jag balansen typ hela tiden. Vilket betyder att det här är en bra övning såklart.

Sen fem varv på minuten av:

  • 5 burpees
  • 5 gobletsquat 16kg
  • 5 svingar 16kg 

På ett av mina pass ska jag köra detta till fail = till dess jag inte hinner ett varv på minuten längre.

Kul med nya övningar där jag måste tänka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar