torsdag 23 januari 2014

PT-respekt!

Min pt har kvalat in till SM i tyngdlyftning - jag måste säga att det känns ascoolt även för mig som får äran att bli coachad av denne atlet! Säkert var det därför jag klippte till med min andra vändning på 60 kg i dag.

Inledde med en pullup, sen:

  • Vändningar och stötar
1 clean + 2 jerks upp till 50 kg, tror att det var från 55 som vi gick över till endast en stöt.
Mycket träning på armbågsposition och nedtagningar i dag. Lyckades bättre än förr med nedtagningarna, när jag gör rätt tror jag att jag ska slå stången i huvudet :-)
Missade den första vändningen på 60 kg, sen gick det. Men då fegade jag på stöten! Gjorde ett par försök till men det fanns inte i mig i dag.


AMRAP 12 min av:
  • 3 PC 45 kg
  • 6 toes through rings
  • 9 wall balls
7 varv plus 3 PC. Jag blev så flåsig att den gamla blåsbälgsandningen kom fram. Men gillar ringarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar