torsdag 8 augusti 2013

Träningsvärksträning

Som väntat fick jag grym träningsvärk efter tisdagspasset. Har verkligen stapplat runt på jobbet och inledde dagens träning med stooort motstånd mot att värma upp och använda musklerna....men uppvärmning funkar ju :-)

Ryckträning. Instruktion: gå ner precis som i en ansats för jerk, stanna där, sen STRÄCK på knäna och SNABBT ner i en djup böj. Alltså inte fokusera på att dra upp vikten, den ska hamna där ändå. Förstod först ingenting, hela övningen kändes knepig - att inte alls ta sats till exempel. Men oj vilken bra ryck-övning!! Mer sånt! Lätta vikter, treor på 25 kg, men jag är så pass obekväm i rörelsen att det nästan känns tungt....

PC+jerk några på 40 kg. Den där sköna känslan semestern där mina vändningar satt som en smäck var inte där alls i dag. Kroppen hade tappat minnet.....satsade som om det var 60 kg fast det bara var 40, breddade fötterna i landningen osv. Men jerksen var inte så dumma.

Sist, på tid 10/8/6/4/2 av
Power clean, marklyft, laterala burpees med dubbelhopp över stången
Vikt 35 kg. Tid 7:45.

Jag har ju varit i bättre form men redan i dag kändes det som riktig träning igen. Slet till och med upp ett par fingrar.

I morgon åker jag till Bollnäs, blir ridning hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar