tisdag 20 augusti 2013

Ljusglimtar och bottennapp

PT-timmar är så bra för att inte tappa greppet :-) i dag både ljusglimtar och bottennapp;

Uppvärmning och rörlighet (bottennapp) - mina ljumskar var så stela att jag höll på att bryta ihop. Behöver köra mer där nu.


  • Fortsatt ryckträning, upp till och mest med 25 kg (ljusglimt)

Det här är kul! Jag börjar fatta hur man rycker. Trots att jag har rekord på 37,5 är det nog nu jag rycker på riktigt för första gången. I dag var det "dra stången nära" som var det viktiga. Kroppens totalbroms för att gå ner i knäböj är inte kvar längre. Ser fram emot att börja gå på vikter här.


  • 1 PC/1 Split jerk/ 1 Clean

Upp till 50 kg. Och det var knappt att jag klarade att komma upp från knäböjen. Jag har tappat benmuskler i sommar!! Avslutade med 53 kg PC och split jerk. Vändningen sisådär, funkade ganska dåligt med armbågarna i dag. Men jerken fick mer än godkänt! David sa att jag hade ett rekord i mig i dag (=typ nästan 10 kg till) om jag skulle ha modet och att jag aldrig jerkat så bra. Ge mig några veckor att komma in i träningskänslan så ska vi väl sätta det. Rubricerar denna del son ljusglimt.


Avslut

  • 20 djupa frivändningar 35 kg
  • 10 frontrackade utfallssteg bakåt 35 kg
  • 10 push jerks

Varje minut, otm, 3 burpees
Tid 7:20

Det här var dagens värsta totala bottennapp. Gnällspik var namnet! Jag orkar fan inget. Ännu.


En sak som kanske ändå är positiv med sommarens alltför långa vila är att jag inte känner av min högeraxel över huvud taget - vilket var länge sen. Det gör nog lite skillnad i ryck, ohs och jerks att inte känna något hinder där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar