torsdag 22 augusti 2013

Märkligt möte

Konstig träning i dag med minst sagt störande moment. Sen kväll i går, jobbade länge och var trött och hungrig när jag kom in till gymet. Efter lite rörlighetsträning frågade jag killen som körde backsquats om han hade länge kvar. Då började en ganska irriterande dialog:

Han: Du kan köra mellan! Kör! Kör! Det är 60 kg, kom igen, du fixar det!
Jag: nej tack, jag är inne på uppvärmning.
Han: tjejer är så fega, kom igen, 60 kg är lugnt, du klarar det!!!
Jag: eh, jag vet. Men nej tack, jag börjar gärna med stången när du är klar.
Varpå han lämnar mig stången en stund och jag fortsätter att värma upp.
Han: tänk på att spänna magen, jag är orolig för dig att du ska skada dig. Det är skitviktigt att spänna magen! Fattaru?!
Jag: det är lugnt, jag vet.
Han: men asså, du MÅSTE spänna magen, du kommer få problem annars, fattaru?!?
Jag: ja, faktiskt. Och jag är orolig för dig om du inte slutar att lyfta hälarna varje gång du knäböjer.
Varpå jag fick veta att det är viktigt att kunna lätta på hälarna annars tappar man balansen och annan "information". Jag sa inte så mycket, det var liksom ingen vits och han pratade i ett, det fanns inget stopp. Bland annat berättade han att han kunde allt, det enda han ville lära sig nu var frivändningar, det var coolt, kan man frivända kan man typ allt. Han spekulerade i alla små finesser man var tvungen att lära sig osv. Så jag kunde löjligt nog inte låta bli att vända upp stången. Det var visserligen bara 40 kg men han blev tyst och gick  :-)

Det här passet körde jag innan semester, den 29 juni:

A1.Frontsquat 2211
40 kg x 3,3,3+
Det här försökte jag genomföra under tiden ovanstående dialog pågick. Tappade bort mig så det blev fyra treor i stället.
A2.Hängade höga supinerade PU, toppläget ca 5cm rörelse från under haka till näsa.
3,3,3+

Efter två varv ockuperades räcket av två andra personer och det blev bara två varv. Får ta igen det i helgen.

B. AMRAP 15min:
  • 5/5 utfallssteg stången på raka armar ovanför huvudet(täck det räfflade med händerna) 20kg
  • 5 liggande rodd
  • 15 doubleunders
  • 5 fällknivar
Jag tror faktiskt att det bara blev åtta varv. Hade inget att skriva på. Hoppandet gick lysande raktigenom. Det är så toksvårt med balansen när jag ska kliva bak med vänster att det är löjligt vilket gör att denna del tar onödigt lång tid. Det kändes bra utifrån att axlarna kändes rörliga och att jag höll spänningen MEN jag anade högeraxeln igen. Vaf-n?

Inte så nöjd med kvällen men varje pass hjälper mig tillbaka i form. Tänkte nog ro i morgon igen.

2 kommentarer:

  1. Hahaha underbart! irriterande där, men väldigt kul i efterhand va? :)
    Bra att du fick ett extra set FS, behöver du, börjar ljumskarna släppa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant :-) skulle kunna ha skrivit minst dubbelt så långt med citat! Han blev totalt förvirrad över den där konstiga idén att ha tyngden på hälarna - hur skulle det gå ihop? Ja, jag tror att det börjar släppa liiite faktiskt.

      Radera