söndag 18 augusti 2013

Sabbar för mig själv

Min plan att verkligen komma igång och tokträna är än så länge bara en plan. När jag kom hem från Malmö i fredags hade min frisör en liten AW som vi gick på. Det var så trevligt och en fantastiskt välfylld bar där på salongen så att träna i går fanns inte på kartan. Även i dag kände jag mig lite matt. Usch för mig.

Stel som få, ffa fortfarande känningar i ljumskarna från förra helgens ridning. Ett pass som jag inte kört sen 26 juni i dag;


  • E2M i 10 minuter: 2 hängryck, 1 OHS m 3 sek paus i botten 25 kg.
Mycket lätt detta, känns bra att träna ryckteknik. Dags att lägga på lite vikt också antar jag.

Sen körde jag några frivändningar och jerksar, inte särskilt många men typ 3x40, 2x45 och 1x50 bara för att påminna mig om hur man gör.



  • 30 armhävningar på tid, vid varje bryt ro 300 m under 1:55 i snitt.
Tid 08:15. Sopigt - både pga att mina armar blivit svaga sen semesteruppehåll och pga att jag var generellt en svagis i dag. Armhävningar 11/8/6/5.

Bara att köra på, att dissa sig själv leder ju ingen vart.



2 kommentarer:

  1. Skrattar! Jag har aldrig sett den välfyllda baren på Kruuse:)!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Juri har flyttat och öppnat en Rusk-salong på Baggensgatan i Gamla stan nu. Där du, där finns det en riktig bar. Tro mig, jag har verkligen testat den...

      Radera