lördag 24 augusti 2013

Folktomt och bra

Så skönt att träna när det är så lite folk som i dag, det var typ ingen i min hörna och kanske 10 i resten av gymmet. Förmodligen för att alla andra är ute i solen. 

Det var länge sen jag körde marklyft, det här passet senast 23 juni:

A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.
Glömde att kolla på klockan när jag var klar! Men jag vet ändå att det var en  försämring, hänget var så länge sen och blev uppdelat i 24/14/12/10 = tre varv OHS fast jag gjorde ett i uppvärmningen också så det blev 4x3 OHS.

B1. Marklyft 3x75 kg, 3x80 kg, 85kgx3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 25 kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)
Nu tog jag lättare vikt än senast och det var bra, kändes att det var ovant. Tungt. Körde bara 3/3/3 på marklyft och 5/5/7 på press. 

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3

Jahapp. Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar