måndag 22 april 2013

Vanligt pass igen

Har tränat så mycket annat än mina vanliga pass på sistone så jag tog det pass som var minst likt det jag gjort. Tror jag. Senast kört  12 april:


A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.

Tid 3:23 uppdelat i 24/15/11/10. Typ 30 sekunders förbättring. Hmm.

B1. Marklyft 3x75 kg, 3x80 kg, 85 kgx3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 27,5 kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)

4 marklyft och 5 press sista varvet. Vad gäller pressarna var det på håret att jag fick till fem något av varven, fick verkligen kämpa upp stången. Jag var generellt svagare i dag än sist på denna del.

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3

Nu blir det kurs och sannolikt vila till nästa träning på torsdag.

2 kommentarer:

  1. Kan vara så att armhävningarna påverkade pressen? Eller thrusters? Ellerburpees? Eller kanske c&j? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, nu fick jag dagens skratt :-) jag verkar inte så smart som jag egentligen är. Tack....

      Radera