tisdag 16 april 2013

Förmaningar och träning

Pt-timme! Var hos naprapat i går och fick tokbehandling av högersidan då det blev inga pressar eller sånt i dag. Däremot har jag fått förmaningar gällande min kost....efter tuff förhandling kan det eventuellt accepteras mer än tre glas vin i veckan om jag tar bort allt annat skräp förutom mat. Säger David.

Först uppvärmning med knäböj. Så mycket lättare det är när rörligheten hänger med. 

Sen över till djupa frivändningar, tror att jag gjorde fem på minuten (eller varannan) av en frivändning följt av två knäböj. Vikt? Kanske 45 (eller var jag optimist nu?). Sen samma upplägg men utan knäböj på....50 kg? Glömde fråga. David som vet hur jag stressar upp mig berättade inte utan jag har räknat ut upplägget efteråt.

Avslutade med ett par ettor, sannolikt en på 52,5 och avslutningsvis en på 55 kg. Känns skönt och viktigt eftersom jag missat på den vikten på sistone. 

Det jag måste tänka på är, som vanligt, att inte tippa framåt - i synnerhet på vägen upp.

Sen, en cirkel, amrap 10 min:
Toes through rings/clean 35 kg 3/3, 6/6, 9/9 osv

Kanske var det lyftarskorna, kan ju alltid hoppas, för i dag funkade det inte alls med ringarna. Jag fick samma felgung och feltänk som jag lagt mig till med vad gäller toes to bar. Det tog tid men jag tog mig förbi blockeringen till slut....så värst många varv blev det ju inte. Slutade på 9 frivändningar på "12-varvet". Det låter bättre än det var, David utökade tiden till 12 minuter. Nåja.

Avslutade med 3x30 sekunder av plankposition i ringar. Glad över att det inte finns foto på mitt ihopskrynklade ansikte i denna övning.

Ja, det är ju riktigt kul att träna :-)

2 kommentarer:

  1. 45KG+2 fs OTM i 5min 2min vila
    50kg+1 fs OTM i 5min 2min vila
    52,5kg OTM i 2min 55kg(dvs 1 kg från PR) Bra jobbat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, inte helt tokigt gissat ändå. Fast lite underskattat :-)

      Radera