söndag 21 april 2013

Pulverträning

Bokade in mig på morgonpass klockan tio på Södra Station. Första gången jag testar träning utan frukost. Har köpt rosa EAA-pulver i stället som jag också premiärprovade. Plus att det var rejäl middag med vin i går :-)

Uppvärmning:
Lite hopprep
Armhävningsstege i par 1-10.  Jag gjorde på knäna de sista varven :-/

10 varv av:
5 chest-to-bar pullups
10 burpees
15 wallballs
Varv ett 1 C&J 40 kg, varv två 2 st osv
Tidsgråns 30 minuter

Jag hade såklart gummiband på pullupsen. Och bollarna tog slut så jag körde thrusters med lätt stång.
Resultat 7 varv + 5 pullups, 10 burpees, 3 thrusters.

Långt pass att kämpa sig igenom, fick dela upp pullupsen trots band ganska tidigt. Men det var skoj. Och inte märkte jag någon skillnad av att inte ha ätit innan, skönt att ha testat det.

2 kommentarer: