torsdag 18 april 2013

Södra station

I går köpte jag klippkort via Groupon på CrossFit Södra Station - och eftersom jag är en otålig person kunde jag inte vänta längre än till i dag innan jag testade!

Inget provapåpass direkt:

A. Start varannan minut i 10 minuter, 30 KB-svingar på en minut.
Tog 12-kilosklot, lite mesigt kanske men alternativet 16 kändes för tungt. Det kändes ordentligt i underarmarna.

Vila 3 minuter innan B

B. Under 17 minuter, 7 varv av:
10 OHS
10 lateral burpees
10 pushups
Den tiden som blir kvar gör du wallballs
Varje gång du släpper bollen, gör en wallclimb

Ok, den sista delen behövde jag ju inte bekymra mig så mycket över. Sannolikheten att jag skulle hinna sju varv var liksom obefintlig...grym träningsvärk i ben, rygg, lats och rumpa från i tisdags. Körde med lyftarskorna för OHS men då fick jag betala med tunga burpee-fötter för att hoppa över stången. Började med 25-kilosstång men bytte faktiskt tredje varvet och körde bara 20 kg. Nåväl, resultatet blev 5 varv minus tre armhävningar. Om jag hade varit starkare i armhävningar och inte behövt pausa så förbannat mycket hade resultatet sett bättre ut.

Kul och jobbigt konstaterade jag när jag trampade hemåt i motvinden över Årsabron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar