tisdag 9 april 2013

Lite kortare, lite roligare

Tisdag och pt-timme med David. Massor av bilköer gjorde timmen lite kortare. Inte för att det känns så nu efteråt direkt.

Ryckträning. Mycket trevligare i dag än förra veckan. Det var kul och jag var mindre feg. Omgångar med 1 high pull + 1 ryck ("för att du inte ska tänka för mycket"). Många försök i slutet på pr-vikten 40 kg men lyckades inte riktigt.

Efter lite uppvärmning med gummiband lyckades jag nästan med en riktig pull-up. Hakan precis över enligt David. Moving forward alltså med min outvecklade dragstyrka....

En cirkel som kommer från Open 2012 och som jag körde 9 mars 2012 fick avsluta:

  • 20 kg squat clean thrusters x 30
  • 30 kg av samma x 30
  • 40 kg av samma x så långt du hinner
Resultat 64 reps totalt. En (1) mer än förra gången. Efter alla avbräck det senaste året är jag ju onödigt övertygad om att jag backar så det är skönt och viktigt att få kvitto på motsatsen! Riktigt jobbigt, jag får såna ge-upp-känslor att det är löjligt. David är en helt avgörande faktor i dessa lägen.

Sist lite tryckande på höger skuldra. Ajaj. Måste jobba med den eftersom jag tydligen snart ska kippa pull-ups :-)

Konstaterar uppslitet skinn på höger lillfinger. Annars mår jag rätt bra nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar