tisdag 31 juli 2012

Riktig träning igen

Ojojoj, tappade totalt bort träningen när det blev fint väder. Jag hade planer på att gå till gymet i söndags men hela kroppen skrek "lägg dig på bryggan i stället" så då gjorde jag det. Med en pt-timme både tisdag och fredag denna vecka kände jag mig ändå rätt säker på att jag skulle bli upplockad på banan igen...

Clean&jerks
  1. Djupa frivändningar med split jerks. Innan jag kom upp till 55 gick det superbra! Har nog aldrig fått så bra feedback på dessa tidigare. Kul att fokuseringen ger resultat. Meeen på 55 blir det styrkefrivändning, fortsätter sen av någon anledning ner i en frontböj som tar kraften ur mig. Jerken misslyckad. Några försök på 57,5 varav ett par riktigt bra sådana. 
  2. På minuten i tre minuter 5 touch-and-go C&J 40 kg. Snart dags för Grace igen.

Pullups
  1. 3x2 med assistans. Trodde återigen att jag skulle sätta den första. Skyller på semesterkilon...blir ju nästan som viktade, eller?
  2. Avslut med tre där jag hoppade upp, gick ner till 90 grader och drog mig upp. Det är ungefär där det tar stopp så jag ska träna på det framöver.

Till sist tre varv av;
  • 200 meters löpning
  • 1 wallclimb
  • 10 svingar 20 kg
Tiden strax över sex minuter. Löpningen kändes tyvärr i hälsenan, den är fortfarande arg efter min långa skogstur förra veckan. I övrigt gick det kanon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar