måndag 9 juli 2012

Orkar inte särskilt mycket alls

Man kan ju undra varför jag har en pt när jag ignorerar vad han säger? Jag fick en mycket tydlig instruktion om att vila hela helgen men visst sprang jag ändå...och i dag, första semesterdagen, går jag in på gymet. Känner mig nästan lite manisk. Det var en riktigt dålig idé visade det sig dessutom.

Planen var att köra samma pass som förra lördagen. Se nedan vad som gjordes och inte.

A. 1 PC++2 jerks vila 2min mellan varje 50kg och uppåt.

Gick totaldåligt. Tog 52,5 kg en gång och sen 50 kg två gånger bara för att jag inte orkade anstränga mig. Bra start.

B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 47,5kg

Ökade första varvet till 50 kg men gick ner till 47,5 resterande nio. För att jag inte orkade anstränga mig.

C. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjdx3

Jobbigt det här. Orkade inte riktigt anstränga mig kände jag.

D. AMRAP 8 min

  • 5 armhävningar
  • 7 burpees utan armhävning
  • 9 svingar 16kg
 Gjorde totalt ett (1) varv och två armhävningar innan jag lade ner. Orkade helt enkelt inte anstränga mig.

Och nu, när jag sitter och skriver det här, känner jag mig ändå helt slut fysiskt. Ska vila lite nu. Tar semester i stället. Det orkar jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar