måndag 23 juli 2012

SnigelMalle

Träning på Nordic med David:

  • Pressar upp till 37,5 - lätt. Försök på 40. Miss. Men i dag kändes 40 långt ifrån omöjligt. Det tar sig.
  • Jerks upp till 60 kg. Lätt. Försök på 65. Miss. Framför allt pga att jag tvekade och tänkte att det var tungt. Borde inte kännas så när 5 kg mindre var så lätt.

Mitt max på press är 37,5 och på split jerk 61 - när dessa vikter känns lätta är det ju nästan löjligt att jag inte ökar...min utveckling går sååå lååångsamt.


OTM i 10 minuter, varva mellan;
  • 5 frontsquats 40 kg
  • 2 pullups med assistans
Frontsquats är näst intill en naturlig rörelse nuförtiden. I mina lyftarskor alltså. Första pullupen hade jag nästan. Snart så är jag där igen. Även här går utvecklingen extremt långsamt. Jag kanske är en snigel?


Avslutade med 4 varv av:
  • 20 sek Power cleans (35 kg?) 
  • 10 sek vila
  • 20 sek laterala burpees
  • 10 sek vila
  • 20 sek dubbelhopp
  • 10 sek vila

Vila 2 minuter mellan varv 2 och 3.

Resultat
  • Power cleans: 7/7/8/8
  • Burpees: 6/6/6/6
  • DU´s: 24/15/21/0 (!)

Fortsatte direkt från träningen till köttätande på Texas Longhorn. Förutom ölen, och pecanpajen jag fick till efterrätt, en ganska bra förutsättning för återhämtning :-) i morgon går bilen till Dalarna, nästa gymtid blir tidigast i helgen. Men lite löpning och sånt ska jag nog lyckas peta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar