fredag 6 juli 2012

Bra energidränage

Jag var tvungen att avboka gårdagens pt-timme och tog i stället en paus från jobbet i dag genom ett förmiddagspass!

  • Pressar
Lätta på 35. Omöjliga på 40. Hur lång ska denna platå vara? Känns som att de flesta vikter stått stilla ett tag iofs. Menmen.

  • Frivändning med stöt
Fick till en fin teknik i dag vid ett par tillfällen. David sa att jag gjorde min snyggaste clean någonsin. Framför allt handlar det om starten - att tänka "explosivt marklyft" från botten. Sen: dra inte med armarna! Snabbt runt med armbågarna. Gick fint till 55, min pr-vikt. Det var nästan att jag klarade 57,5 men nästan är stor skillnad mot att klara.

"Sista passet innan semestern blir tufft" säger David. Han hade rätt.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
  • Marklyft 75 kg
  • Frontsquats 40 kg
  • Armhävningar
Tid 18:03

Ojojoj vilken dålig start jag fick. Ägnade en massa energi åt panikkänslor och att "det här är för mycket/tungt-känslor". Men det var framför allt på 10-varvet tror jag, sen lyckades jag fokusera ganska bra. Mycket nöjd just nu, helt dränerad i kroppen fortfarande.

Började nytt jobb i måndags så huvudet är också helt dränerat. Nu börjar fyra veckors semester! Firar med lite vin :-) får se hur mycket träning jag kan få in men oavsett blir det en del löppass. Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar