torsdag 12 juli 2012

Yes!!

Det där med sista passet innan semester som kördes i fredags var lite överdrivet: i mellantiden mellan två landställen lyckades jag i dag få in en pt-timme och cyklade iväg till CrossFit Nordic.

A: Clean & Jerk
Började på 30 kg och jobbade uppåt. Mycket huvudsnurr i dag, fick oftast vänta flera sekunder med stången innan jag kunde jerka. En gång snurrade det till så mycket att jag fick ställa ner stången, det var nästan lite läskigt. "Bra att du ser" sa jag till David som svarade att "Jag tror nog att alla i lokalen såg" = jag vinglade tydligen rätt ordentligt. Så vem hade kunnat tro att jag, på tredje försöket, skulle sätta ett PR? Jodå, i dag satt den:

  • C&J 56,5
Bara det att jag satte den efter tre missar är förvånande, det som brukar hända är att jag ger upp mentalt och inte tror på mig själv. Mycket skönt, det var i november jag tog 55 kg men i dag var det dags att gå vidare.

B: Death by Clean & Jerk
  • Minut 1 - 1 st
  • Minut 2 - 2 st (touch&go)
  • Osv tills du inte hinner/orkar mer.

Resultat: 8 minuter plus tre vändningar.

Körde denna med mina vivoskor. Tekniken mycket mycket bättre än när jag körde Grace för några veckor sen. Tufft i låren detta. Men kul att känna att det landar lite saker i kroppen!

Avslutade med två varv av:
  • 3 pullups med assistans
  • Plankan, 30 sek (tror jag) med höger ben lyft/30 sek med vänster ben lyft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar