onsdag 25 juli 2012

Skogen är stor

Nu är jag i Dalarna. Jag gillar att köra lite olika löparspår och i dag var planen att springa 5 km i Rättvik. Vilket jag gjorde - and then some...vet inte vad jag ska skylla på men det fanns iaf fler än en röd markering och jag var tydligen inte helt konsekvent med vilken jag valde så det slutade med att jag var ute och sprang i drygt 75 minuter! Oavbrutet dessutom med undantag för några förvirrade vägvalsstopp där jag var tvungen att fundera lite. På så vis är jag rätt nöjd - tveksamt om vänster hälsena blir lika nöjd. Det får tiden utvisa.

Under tiden jag var därute och försökte leta mig tillbaka blev syrran orolig och det ringdes räddningstjänsten. Såhär i efterhand är jag mycket lättad och tacksam att jag dök upp under samtalet så att en större insats kunde undvikas...till saken hör att jag har en historik av att springa vilse sedan jag som 14-åring sprang bort mig i Rocklundaskogen i Västerås. Den gången hann jag tillbaka först efter att polisen och halva grannskapet ryckt ut...

Det där med GPS kanske är en ganska god idé ändå?

:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar