söndag 11 december 2011

No row

Alltså, jag känner mig inte särskilt risig alls längre men har en huvudvärk sedan i går morse som vägrar släppa, vet inte om det är förkylningsrester. Jag hoppas det, annars kommer jag aldrig att få något roddsjälvförtroende.

Senast detta pass var 26 november. Nåja, förutom status quo på rodden lite bättre på marklyft iaf;

A1. Marklyft 75kgx1, 80kgx1, 85kgx max
Vila 2min innan A2.
A2.3 Negativa dipx3s Sänk dig ned till botten samtidigt som du långsamt räknar till 6.
Vila 2min innan A1.

Sex lyft på sista. Två fler än sist och kände mig, trots huvud och allt, starkare än då. Dipsen bra.

B1.10 pushupsx3
Vila 1min
B2.10 liggande roddx3
Vila 1min
 
Funkade. Sista armhävningarna på håret men allt obrutet.

C.500m-400m-300m-200m-100m rodd 3 min vila mellan varje

Det gick inte att ro i dag. Mådde illa på riktigt efter första femhundringen trots att jag gick in ganska lugnt (1:51). The roddbåtten is nådd. Det finns tydligen nåt kvar i kroppen som inte kommit ut ännu.

Känns som att jag inte kunnat träna ordentligt sen innan jag drog upp smalbenet med repet. Fast här kan det vara så att jag överdriver lite. Om inte annat så känner jag att rörlighetsträningen börjar ge lite effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar