tisdag 13 december 2011

Träning med David

på CrossFit Nordic:

Ryck upp till 35 kg. Otroligt svårt att böja på armarna har jag. Ryck känns inte naturligt på en fläck. Fokus på att dra stången mot hakan.  Jag fick till ett eller kanske två som var helt ok iaf.

Frivändningar m split jerk upp till 50 kg. Test med ny startposition på jerken med ena foten lite framför den andra kändes schysst, i princip omöjligt att tippa framåt då. Tre fegmissar på 56 kg. 

Träning toes to bar. Bättre rörelse när jag siktade på Davids händer i stället för att tänka upp mot stången. Kan förtydliga att han då höjde händerna alltså :-)

Varvade ttb med toppositionen i ringdips, fokus på att försöka hålla sträckta armbågar!

Ganska slut i underarmarna var det dags för den avslutande cirkeln, 3 varv av:
  • 2 repklättringar
  • 15 thrusters 30 kg 
  • 300 m rodd snitthastighet under två
Vila två minuter mellan varje varv. Tider 2:40, 3:10, 4:55. Vad hände varv tre egentligen? Repklättringarna gick jättebra första varven men fick börja om flera gånger varv tre innan jag nådde taket. Thrusters obrutna varv ett, bröts en gång varv två men bröt tre eller var det till och med fyra varv tre. Kämparandan brukar absolut vara bättre men rodden gick bra iaf...man får vara glad för det lilla?

Nu ser jag fram emot ny programmering nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar