tisdag 6 december 2011

Grace

Ja, det har varit tunt med träning några dagar pga förkylning, i dag tillbaka på CrossFit Nordic och PT-timme för att komma tillbaka i gängorna igen. Tog det halvlugnt.

  • Pressar, är fortfarande inte stark nog att fixa 40 kg. Det var länge sen jag satte 37,5 nu. Juni.
  • Gummibandspullups, tunnaste bandet totalt tre. Det här har jag också klarat av ett tag, men inte mer.
  • Front squats. Samma här. Klarade inte av 65 - tippade framåt på nedvägen och det var det. Sista rekordet april. Hm.
  • Snatch grip push press. Svårt, tappade stången framåt några gånger. Slarvade med nedtagningar. För långsam i att låsa ut armarna. Och mycket dålig på att böja benen över huvud taget i utlåsningen. Behövde med andra ord träna på detta :-)
Sen Grace. 30 frivändningar med stöt, 40 kg, på tid;

Tid 4:50

Det är när jag går tillbaka till förra gången jag körde Grace, 26 juli, som jag ser hur länge jag stått och stampat i press och pullups. Men det är också då jag ser att jag gått framåt med en tidsförbättring från 8:26! Funderar nästan på hur det var möjligt att vara så långsam. Vad jag minns var jag dessutom dubbelt så trött då. Förtränger ickeresultaten på styrkedelarna och bestämmer mig för att vara nöjd en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar