onsdag 28 december 2011

Lite lätt

Att träna utan att ta i är en utmanande crossfit-kombo. Men efter lite info från min pt om vad jag kan köra plockade jag ut i princip alla dessa delar från mitt nya pass och körde dem i dag...det blev rätt mkt fokus på armar då;

  • Hangsnatch 2x3 25 kg
  • Hängfrivändning 2x3 35 kg

Mest för att teknikträna. Frivändningarna kändes nästan löjliga. Ryck mer relevant.

  • Pull up med assistans 3x3 (hjälp så mkt med benen som krävs, helst inget alls i början av rörelsen)
  • vila 2 min
  • Dips 3x3 - så många som möjligt varje set utan assistans
  • Vila 2 min

Svårt att hjälpa till lagom mycket med benen, mycket lättare med gummiband såklart. Klarade iaf en riktig dip per varv men inte mer i dag.

  • Höga benupplyfningar (TTB) 3x5 vila 2 min mellan varje, lyft fötterna så högt du kan varvat med skuldersänkningar.
  • 3 set om 5

Jobbig stång att hänga i, all tejp borta och en massa klistriga räfflor i stället. Benupplyftningarna sisådär.

  • 3x10 pushups
  • Stå på händer 20 sekunder x 3

Första armhävningarna obrutet, sedan ett-två bryt per varv....och i dag var inte min handståendedag, efter några försök släppte jag det för att inte förstöra min mentala bild av att det är lätt.

Alltså, det här är så långt min fantasi sträcker sig. Om inte David hojtar till kommer jag att göra ungefär detta de närmaste två veckorna. Kul? Nej, inte särskilt. Men skönt att ha tränat lite ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar