torsdag 1 december 2011

Lite stark trots halsont

Har ont i halsen och kände mig allmänt kraftlös när jag tog mig till CrossFit Nordic i dag för en timme med David.

Först ryckträning. Framför allt träning på sittryck. Först håller jag på och vrider huvudet åt sidan i stället för att ta fram det och det går ju inte att få upp en stång då. Sen var det tydligen omöjligt i dag att böja på knäna. Några ryck fick jag till men osäker på vikten. Skyller på infektionen.

Push pressar varvat med pullups;
  • Vad gäller push press slog jag till med ett rekord på 50 kg och avslutade med en femma på 40. Skönt - fick till banan riktigt bra gm att få in tänket att stången ska bakåt. Kände mig stark här.
  • Pullups ok, kunde dra upp mig på tunnaste bandet en gång (eller var det två?) och sen med tjockare ett gäng gånger totalt.

Avslutade med att fortsätta min resa ur en mycket envis handståendeblockering. Inte riktigt framme men närmar mig. Jag kommer liksom upp när jag väl får med vänsterbenet men har oerhört svårt att fortsätta mot väggen utan vänder sen tillbaka. Onödigt.

Vilar i morgon och hoppas att infektionen dör. David säger att jag skulle utvecklas snabbare om jag åt mer djur. Jag tror jag ska satsa på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar