torsdag 3 december 2015

Tre pass

Jobbigt att inte hinna blogga, ska försöka med en kort sammanfattning:

Måndag m David:
Några varv av vändning, push press och 1/1 utfallssteg med stång på raka armar, 35 kg. Tokigt svårt med balansen.
Frivändningar, upp till ettor på 58 (skulle varit tvåor men jag failade flera ggr så det blev ettor i stället).
Frontböj m paus i botten, hur många varv? Fyra tror jag.
Varvade med pullup som inte gick, fick massor av hjälp för att komma upp.
Kommer inte ihåg men det känns som att jag gjorde mer...

Tisdag, grupp på F4L:
A.) Split jerk: Jobba upp till en tung singel.
Bytte ut split jerk till förstadelen på måndagen = några varv vändning, pp, uftallssteg. Går ok när jag tokfokar...
B.) 6 varv av:
  • 7 push press 35/25kg 
  • 12 svingar 24/16kg 
  • 16 laterala hopp över stången

Tung och trött i benen. Tog 6:52 tror jag. Är tvungen att dela upp hoppen över stången för jag är rädd att snubbla omkull.
Torsdag, grupp på F4L:
25 min amrap (i par om två)
  • 8 thrusters 35/25kg 
  • 6 boxjump over 60/50cm 
  • 6 burpees 
  • 8 hantelryck 20/11kg alternerande 4 per arm. 

Det här var ju kul! Jag körde med en Jenny och vi matade på upp till 17 varv och 7 thrusters - svettigt som f-n men inte så tufft som jag trodde. Thrusters "lätta", burpeesarna jobbigast. Jag började så jag gjorde totalt nio varv.
-Person nr 1 gör ett varv, när hon/han är klar gör person nr 2 ett varv fortsätt att alternera på det viset. Jobba ihop så många varv som möjligt under 25min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar