söndag 20 december 2015

Fredag och söndag

Just nu känns det väldigt onödigt att jag pajade vänsteraxeln precis när jag börjar kunna köra med höger...men det är väl bara att härda ut antar jag. Och passen fredag och i dag, söndag, fick skalas om en del:

Fredagspasset:

A.) Hang snatch (fr knä) 2 reps 7 set
Här gjorde jag hang clean i stället, ganska bra eftersom jag tycker att det är svårt från den positionen...upp till 50 kg, inte mer.

B.) På tid:
25 power clean 30kg (i stället för snatch)
25 boxjump over 50cm
25 Front squat 30kg

Vi var sena och jag hade tokbråttom så jag hann inte med front squatsen...ingen aning om tiden. Kändes knappt som att ha tränat. Kanske också för att jag kände mig allmänt omotiverad av vänsteraxeln. Men hade riktigt bra cykelpass mina två mil till och från jobbet så där tog jag väl igen en del.
    

I dag, söndag, på tid:

  • 50 marklyft 50kg
  • 50 goblet squats 16kg
  • 50 burpees
  • 50 hantelryck 16kg alternerande
  • 50 utfall 16kg     

Testade burpees först men det kändes i vänsteraxeln så bytte dem till 500 m rodd. Körde på 1:55 ca. Rycken gjorde jag 25 st 10 kg med höger arm, sen 30 situps i stället för vänsterarmsryck. 
Totaltid 13:46. Mest flåsigt. Ganska kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar