tisdag 22 december 2015

Sista PT-timmen för 2015

Åhhh, jag mår så löjligt bra av cyklingochträningskombon! I går middag med jobbet, sovit bara fem timmar och är toktrött men ändå var det lätt att cyklat till jobbet före sju. Trött, trött, trött fick jag ändå till en bra timme med David:

Clean & jerk upp till...55 kg (?) (för glömsk men tror det var det)
Fortsatt med bara clean upp till 63, två missar på 64 men 63:an var lätt så snart tar jag ett kilo till.

3 varv av: 2 cleans/2 frontsquats m paus/1 jerk
Men man kan nästan säga att det blev fem varv eftersom det bara var de godkända som räknades och jag strulade till stöten hela tiden så jag fick bakläxa. Bra på det sättet att det blev fler vändningar?

Dagens viktiga:
Clean: Möt stången med svank
Jerk: Knäna fram (lugnt) och sträck! Och huvud/överkropp fram såklart.

"Jag tror vi har ordnat din stöt" eller nåt liknande sa David. Alltså, det här var innan jag körde alla missar efter frontsquatsen, men men. Vi är väl nåt på spåret?

Sen gick vi igenom lite övningar som jag ska köra i Marbella eftersom jag drar dit 10 dagar 27/12. Bra axelträning och sånt.

Kändes lite tråkigt att parkera cykeln i garaget i dag, blir ingen cykling förräns 7 januari, buhuuuu!!!!

I morgon till Västerås för jul! Ska få träna på CF Walleye julafton och juldagen, blir en ny bekantskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar