tisdag 15 december 2015

AxelMalle 2.0

Det verkar inte bättre än att jag sett till att skada vänsteraxeln precis när jag ska börja bygga upp högern igen. Förhoppningsvis inte så illa. Bakgrund: tokhalkade i duschen förra torsdagen! Halkandes fram och tillbaka försökte jag återfå balansen i badkaret innan jag till slut halkade baklänges över kanten och ner i golvet. Trodde att det bara resulterade i en stukning av vänsterhanden men axeln verkar också ha fått sig en knäck. AC-leden sa min PT i dag. Där fick jag för att jag med ett litet leende snabbt rullade ihop  och la undan halkmattan mamma köpte när hon var på besök....

I dag, träning med David:

Clean & jerk upp till...Jadu...var slutade vi? 50 kg tror jag. Eller kanske 45. Gick iaf inte så högt pga axlarna. Svårt med jerken, får liksom inte fram överkroppen alls. David visar hur jag gör och jag tänker att han överdriver - det ser ju ut som att han lutar sig bakåt - men inser att det förmodligen är ruskigt nära sanningen.

Sen fortsatte vi med tvåor på cleans. Även i dag en tvåa på 58. Missade den första pga dålig fokus. Dagens viktigaste: stå kvar i vändningen men stampa med hälen.

Tre varv av: 1 vändning, 4 frontböj med paus i botten. Oerhört svåra dessa i dag. Kändes som första gången jag försökte knäböja. Tänka svank, från start och hela vägen. Tror att det var 45 kg.
Mellan dessa rygglyft i GHD-maskinen m paus i toppen för att aktivera rumpan. 

Sen koll på axlarna - fick teorin att jag är lite för svag på baksidan av axlarna och ska köra träning med gummiband. Dagligen. Måste skaffa hem. 

Mycket pratigt inlägg detta. Men nu har jag pratat färdigt. 

1 kommentar: