måndag 7 december 2015

I stället för ett vrak

Fick lite ilningar i högerarmen igen i dag, blir tokig om det kommer tillbaka. PT-timmen i dag inleddes med lite stabiliseringsövningar och grejer, sen:


Clean + jerk upp till 50 kg. Faktiskt. Det gick bra till slut - när jag även i kroppen fattar att huvud och bröst ska framåt i splitlandningen...kul att använda axlarna igen :-)


Sen fler vändningar upp till en tvåa på 58 kg. Den andra mycket ful men ändå, jag kom upp till skillnad mot förra veckan.


Avslutade med 4 varv av 1 vändning och 3 frontböj på 55 kg. Mycket tungt men såklart pga min usla teknik vilket bevisades genom att de blev typ bättre och lättare för varje varv.
Mellan dessa en jobbig höftövning = lyfta höften åt sidan i armhävningsposition. En sån övning som får en att verkligen känna sig sin ålder och mer därtill - hur svårt kan det va?


För att se det positivt sa jag till David "tänk hur min kropp hade varit om jag inte börjat träna med dig?!?". Det inte helt oväntade svaret var "ett vrak". Och just nu känns till och med högerarmen bra ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar