söndag 29 november 2015

Fredags- och lördagspass

Fredag

ä) Power clean, hang power clean + push jerk (1+1+1 reps)
Försök under 7 set att jobba upp till en så tung serie som möjligt. 
Jag skippade PJ här, kom upp i 55 kg, testade 57,5 med miss två ggr. Otränad i hängvändning, hade ingen bra power där. Gick tillbaka och avslutade på 55kg.      
B.) 10 min AMRAP 
9 hang power clean 43/30kg 
6 push jerk 43/30kg 
10 toes to bar
Det blev push press med 10-kiloshantlar i stället för push jerk och körde knälyft för att träna rätt gung i ttb. Det blev sex varv och 3 hang power clean.

Lördag 
A.) Öva på att gå på händer i 10min, om du klarade av att gå några meter skriv då upp det som ditt resultat. Tex 1,5m.
Hahaha. Nej, det här gjorde jag ju inte. Fick köra bicepscurls i stället med stång. 
B.) Max antal strikta suppinerade pull-ups ett set.
Resultat noll. Många veckor sen jag ens testade så inte så oväntat. Inte heller efter bicepscurls.
C.) AMSAP 3 varv
40 sek dip support 
30 sek vila 
40 sek statisk pull-up (supinerat grepp) 
30 sek vila 
40 sek Arch body hold  
30 sek vila 
40 sek Squat position (ryggen måste vara rak) 
Pulluphold det svåraste, fick ta i 2-3 omgångar...dip support gick inte bra för axeln, körde statiskt med utlåsta armar och händerna på två lådor.
Sen avslutade Fernando som vanligt med mer mage....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar