måndag 16 november 2015

I love frivändningar!

Har inte funnits så mycket att skriva om. Sammanfattning av en lågintensiv period kommer här till mina två läsare David och Jempa:

David-passet förra måndagen var mest behandling och rörlighet. Tokont och ingen cykling på hela veckan. Bara en sån grej.

Läkarbesök på onsdagen. Han konstaterade snabbt artros i axeln och skickade mig på röntgen. Har inte fått svar ännu så vi får se hur illa det är. Men själva ilandet kommer sig av ngn överansträngning. För övrigt fick jag veta att om jag någonsin funderar på att sluta träna så ska jag titta på min fantastiska rygg!

I fredags tränade jag lite light på F4L, skalade passet ordentligt och det blev ett gäng hängstyrkevändningar på 30 kg, en massa DU´s, lite utfallssteg med stång på axlarna, några burpees och enarmspushpress med kettlebell. Kändes bra att röra på sig och äntligen bli lite svettig.

Vilade i helgen, tittade på andra stjärnor på Roslagen Open i stället (heja Jempa!!). Nu har jag ju fortfarande ont men det är såpass mycket bättre att jag började cykla igen i dag. Yes!

Dagens pass med David mycket mycket bättre och roligare än väntat! Jag har frivänt och frivänt och frivänt! Tyckte att jag hittade rörelsen nästan direkt - toknöjd över det. Sen jobbade jag mig upp till en tvåa på 58 kg och en etta på 61 kg. Jippi!

10 minuter var 30:e sekund 1 clean 55 kg. Nästan lätt. I vart fall kul som f-n!

Avslut med 3 varv (som skulle varit fyra) av:
  • 8 frontrackade ufallssteg höger ben 
  • 4 frontrackade utfallssteg vänster ben
  • 4 frontsquats
  • På minuten laterala burpees utan armhävning.
35 kg på stången. Jag var en riktigt otäck gnällspik. Mina ben är så svaga och jag har så dålig uthållighet att det kändes som att jag knappt orkade ens de första åtta utfallsstegen...och vilade till mig så många laterala burpees på minuten att det tog 8:53.

Nåja. Jag är hur som helst så glad över dagens vändningar! Men jag har värk i nacken. Haft det till och från, känt att det liksom är jobbigt att hålla upp huvudet. Och nu har jag rejäl värk alltså. Kanske är det lite diskar som bråkar ändå? Varför håller kroppen på så här när det enda jag vill är att cykla och frivända??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar