måndag 23 november 2015

Nordicmåndag

Ridningen i går gjorde benen trötta i dag så det blev inte så tungt i dag på David-timmen:

Vändningar upp till 58 kg. Skulle gjort tvåor där men det blev ett par (eller kanske tre) ettor.

Sen ett gäng ettor på 55 kg. Som kändes som minst 58...

Sen provade jag att köra push jerk - höger arm funkade inte, kändes som att den vek sig. Bytte till push press men det gjorde ont i högeraxeln. Bytte till enarmspushpress, se nedan.

Avslut:

20 push press med hantel 8 kg, varannan arm.
10 obrutna cleans 35 kg
16 pp
8 cleans
12 pp
6 cleans
8 pp
4 cleans
4 pp
2 cleans

Här var David smart och lurade in mig i flåset, fattade vid varv två vart det skulle barka men hann inte stressa upp mig (som jag typ alltid gör när jag ska anstränga mig...eller göra ngt mot klockan). Så det gick väl rätt bra. Ett av varven, tror att det var när jag skulle göra 6 cleans, ramlade jag baklänges i sittet, fick börja om och skärpte mig.

Cyklat med dubb i dag för första gången i mitt liv. Det märks när man kommer, låter som f-n. Och är lite mer tungtrampat. Bra för träningen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar