tisdag 16 juni 2015

Veckans PT-timme

I dag bra pt-timme på Nordic:

Knäböj
Nytt grepp för att få in armpressen bättre = alla fingrar ink tumme på samma sida och lägg stången i handen, inte fingrarna. Konstigt först men fattade efter ett tag. För det mesta. Kom fel första försöket på 65 kg och brände för mycket för att klara av det andra när jag ändå hade rätt bana och grepp. Så det stannade vid 60 kg.

C&J
Först några lättare teknikvändor med vändningar, push jerks och split jerks. Lite ny position = lite framåt med kroppen och bak med rumpan m raka ben i starten. Avslutade med 5 varv av C&J på 55 kg. Bra. Den första kändes omöjlig sen blev det lättare. Ska väl vara så när man får hjälp. PT´n sköter sig.

Till sist: Kval-wod till Solid Open = AMRAP 15 minuter av:
  • 6 Chest to bar pullups
  • 9 Shoulder to overhead (20kg)
  • 12 Front Squats (20kg)
Totalt 8 varv och 3 pullups (totalt 51 pullups!). Körde pullupsen en och en och det andra obrutet. David sa att den här woden var skalad men såg att för masters var det vanliga pullups och inte chest to bar - och jag är ju master (om de inte har en 50-gräns för masters vill säga). Bra i dag: vek inte ner mig utan matade på i 15 minuter. Visserligen inte så tungt men jag brukar nog ändå vara bra på att hitta anledningar till att lägga ner.

Jag var ovanligt långsam när jag cyklade hem. Så trött :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar