söndag 21 juni 2015

Dubbelpass efter trippelvila

Oj då. Tre dagars vila. Gårdagens planerade löpning fick vänta tills i dag.

Först grupp på F4L:

A. Power Snatch 3 x 3 reps ca 60% av 1RM
Körde 30 kg. Bra teknikträning.

B. Power Clean and Power Jerk 3 x 3 reps ca 60% av 1RM
45 kg. Mer än 60% men ändå inte tuff vikt så mycket teknik här också. Nöjd, ffa med jerksarna!

C. ”Annie”
50 – 40 – 30 – 20 – 10 reps
  • Double Unders
  • Sit-ups
Tid 7:11. Hade tänkt att slå mitt gamla rekord på 6:55 men stissade upp mig så mycket över det (Va? Jag?) att jag fick in flera felhopp på både 50- och 40-varvet. Så onödigt. Annars klockrent.

Sen till Hellas och körde 5 km med 2 min på och 1 min av. Bra det. Tog 32:45 = snitt 6:33 vilket är snabbar än förra veckan. Nu när jag går och springer om vartannat blir det ju ingen vidare kilometertid men kul att hålla koll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar